• Sukces naszego chóru

• "Srebrne Pasmo" w Konkursie Chórów Akademii Chóralnej - Śpiewająca Polska!!!

Gratulacje dla naszych młodych chórzystów!!!!
            Jesteście wspaniali!!! 👏👏👏

W dniu 28 maja 2022r. w II Liceum im. Stefana Batorego w Warszawie, odbył się długo wyczekiwany przez nas konkurs!
            Udział w tak wielkim wydarzeniu, wśród wspaniałych chórów Regionu Mazowieckiego to dla nas ogromne wyróżnienie!
            Zaśpiewaliśmy najlepiej jak potrafiliśmy!
            Udało się!!! Jesteśmy bardzo szczęśliwi!!

Dziękujemy serdecznie naszej regionalnej kurator - Anna Valigóra-Tarnowska. Jesteśmy wdzięczni za wsparcie i dobre słowo. ❤️
            Przygotowanie i organizacja wydażenia na najwyższym poziomie! 👏👏👏

Podziękowania dla Pani Dyrektor Karolina Dobosz za nieustanne wspieranie rozwoju zaspołu. ❤️
            Podziękowania kierujemy także do niezawodnych Rodziców za poświęcony czas, pomoc w organizacji a także wsparcie z widowni 👏👏👏 😉- szczególnie Wioleta Wiśniewska i Dorota Kulesza.
            Dziękujemy.

• Kurs autobusu podczas egzaminów

• W dniach 24.05.2022 - 26.05.2022 autobus szkolny będzie kursował według poniższego planu:

rano - godzina 8.10 wyjazd spod szkoły

powrót - godzina 11.10 - odwóz 8 klas

godzina 13.40 - odwóz kl. "0"

• Festiwal Tańca Latino Fever

• Festiwal Tańca Latino Fever!

W wydarzeniu wzięłi udział:

- Nikola Jurkiewicz

- Malwina Borowa

• Poznaj Polskę - wycieczka klas I-III

• 20 maja uczniowie klas I -III Szkoły Podstawowej w Porębie pojechali do Warszawy na wycieczkę edukacyjno – poznawczą z programu POZNAJ POLSKĘ, na którą otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 5 tysięcy złotych. Pierwszym punktem programu był spacer po najpiękniejszym zespole pałacowo parkowym w stolicy – Warszawskich Łazienkach Królewskich. Uczniowie zobaczyli Pałac na Wodzie, Pomnik Fryderyka Chopina i piękne zwierzęta przebywające w parku. Następnie odbył się spacer po Starówce Warszawskiej, która zachwyciła kolorowymi kamienicami i wyjątkową atmosferą wąskich uliczek. Uczniowie mogli podziwiać Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Archikatedrę, Pomnik Syrenki i jeszcze wiele innych pięknych miejsc. Na starówce w restauracji „Pyza Warszawska” czekał pyszny obiad dla wszystkich uczestników wycieczki. Ostatnim punktem była wizyta w Centrum Nauki Kopernik, to był prawdziwy raj dla miłośników nauki. Dzieci mogły odkrywać tajemnice natury, samodzielnie przeprowadzać doświadczenia i świetnie się przy tym bawić. Radość i zachwyt dzieci upewnił nas, że wycieczka była bardzo ciekawa i udana.

• Konkurs tuż, tuż...

• Konkurs tuż, tuż a u nas przygotowania idą pełną parą!

Dziś towarzyszył nam niezawodny "Dobry Duch" naszego chóru - Pan Kamil Pałubiński, który akompaniował nam podczas próby.

Serdecznie dziękujemy za piękne dźwięki i poświęcony czas.

Kilka fotek z warsztatów.

• Niezwykły gość spotkał się z naszym chórem

• W dniu 11.05.2022r. gościem naszego Chóru Szkolnego była Pani Anna Waligóra-Tarnowska, która jest opiekunem chórów Regionu Mazowieckiego, Akademii Chóralnej - Śpiewająca Polska. Podczas próby doskonaliliśmy program konkursowy, który zaprezentujemy podczas konkursu w Warszawie już 28 maja! Dziękujemy bardzo za odwiedziny, ciepłe słowa oraz cenne wskazówki.

• Spotkanie autorskie

• Dnia 11.05.2022 r. w Zespole Placówek Oświatowych w Porębie miało miejsce spotkanie z autorem książek dla dzieci panem Jakubem Skworzem. Spotkanie przebiegło w niezwykle miłej i wesołej atmosferze, pan Jakub opowiadał o swoich książkach, a także przybliżył dzieciom przepisy prawne. Przygotowane zostały również zagadki dla dzieci, które szybko i sprawnie rozwiązały zadania.

Spotkanie zorganizowane zostało z inicjatywny Gminnej Biblioteki Publicznej w Brańszczyku w ramach XIX Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek, za co serdecznie dziękujemy.

• Gminne zawody w ringo

• W dniu 10.05.2022r odbyły się zawody gminne w Trzciance. Nasza szkoła rywalizowała ze szkołami z gminy i po udanej rywalizacji zajmujemy trzecie miejsce!

• Z wizytą w Kazimierzu Dolnym

• 6 maja 2022 roku dla 31 uczniów naszej szkoły zapadnie głęboko w pamięci. Tego dnia wielu z z nas po raz pierwszy od długiego czasu wybrało się na wycieczkę do przepięknego Kazimierza Dolnego n/Wisłą. Wszystkim nam towarzyszyło bardzo pozytywne nastawienie, atmosfera w trakcie naszej eskapady była cudowna. Chłonęliśmy piękne widoki, a pogoda mimo kiepskich prognoz, okazała się być w sam raz na pieszą wycieczkę. Spacer po miasteczku, Góra Trzech Krzyży, baszta, ruiny zamku, kirkut, wąwóz korzeniowy, przejażdżka meleksami po mieście, rejs Wisłą statkiem pirackim, a także warsztaty w najstarszej piekarni miejskiej to atrakcje, które zostaną w naszych wspomnieniach już na zawsze.

• Poznaj Polskę - Wieliczka

• Oprócz pięknych naturalnych krajobrazów i zabytkowych miast w Polsce jest wiele miejsc o wyjątkowych walorach przyrodniczych i krajobrazowych, a każdy powinien choć raz je zobaczyć. Jednym z takich fascynujących zakątków jest Wieliczka. Największą atrakcją miasta jest Kopalnia Soli Wieliczka, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Jest to niezwykłe i piękne miejsce, które zwiedziliśmy ostatniego dnia naszej wycieczki. Trasa turystyczna prowadziła nas przez podziemne groty solne, kaplice i komory. Wszystkie ozdoby, figury z soli wykonali pracujący tu górnicy. Zobaczyliśmy najpiękniejszą kaplicę św. Kingi. Zwiedziliśmy także Muzeum Żup Krakowskich. To, co zobaczyliśmy było niezwykłe i piękne.

• Poznaj Polskę - Energylandia

• Trzeci dzień wycieczki to wyprawa do Energylandii.
            To park z super atrakcjami, który zapewnił dużo wrażeń wszystkim. Każdy mógł  się wyszaleć,  zrelaksować i mieć nadmiar adrenaliny jak mało kiedy. Czas spędzony w tym miejscu oraz przeżycia, które towarzyszyły wspaniałej zabawie zapamiętamy na długo.

• Poznaj Polskę - Kraków

• W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy Kraków. Katedra, Dzwoń Zygmunta, krypty z Grobami Królewskimi, Droga Królewska,  Rynek Starego Miasta z Bazyliką Mariacką zrobiły na nas ogromne wrażenie.
            W Bazylice Mariackiej podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza.
            Następnym punktem zwiedzania był Pałac  Papieski i słynne okno na Franciszkańskiej.
            W salach I piętra Sukiennic w siedzibie Muzeum Narodowego obejrzeliśmy jedną z największych w Polsce wystaw XIX - wiecznego polskiego malarstwa i rzeźby.
            Znalazły się tam obrazy Chełmońskiego, Bacciarellego, Jana Matejki.
            Ten dzień dostarczył nam wszystkim wiele wspaniałych przeżyć.

• Poznaj Polskę - Żelazowa Wola

• 4 maja 2022 roku 40 uczniów ZPO w Porębie wraz z 4 opiekunami wyruszyło na czterodniową wycieczkę edukacyjno - poznawczą na trasie Żelazowa Wola - Kraków - Wieliczka - Energylandia. Wycieczka jest dofinansowana w ramach projektu „Poznaj Polskę”, który jest częścią Polskiego Ładu. Na wycieczkę nasza szkoła uzyskała dofinansowanie w wysokości 15 tys. złotych.
            Pierwszego dnia dotarliśmy do Muzeum poświęconego wielkiemu kompozytorowi Fryderykowi Chopinowi w Żelazowej Woli.
            Zwiedziliśmy dworek - miejsce urodzin kompozytora wraz z przylegającym do niego przepięknym o tej porze roku parkiem.
            Kolejnym punktem zwiedzania była Bazylika św. Jana Chrzciciela i św. Rocha w Brochowie - miejsce chrztu Chopina.

• Dzień Ziemi

• Dnia 29.04.2022 w piątek odbyły się obchody Światowego Dnia Ziemi w naszej szkole. Dzień 29.04 to również Dzień Tańca z tej okazji uczniowie klasy 7 zaprezentowali projekt edukacyjno- artystyczny pt. ,,Emocje kolorem malowane”- Taniec żywiołów. Innowacja, którą przygotowali uczniowie pod kierunkiem P. M. Dzierżanowskiej miała na celu promowanie sztuki plastycznej jako formy teatru plastycznego. Innowacja „Emocje kolorem malowane” – polega na wykorzystaniu elementów Happeningu na zajęciach z edukacji plastycznej.  Najważniejsze były wartości plastyczne ukazane  przez aktorów za pomocą tańca, ruchu i kostiumów. W spektaklu zamiast dialogu wykorzystane zostały elementy pantomimy i muzyki. Scenografie zaś stanowiły przedmioty poddane recyklingowi lub gotowe instalacje plastyczne wykonane przez uczniów w ramach projektu. Jednym z celów było umocnienie umiejętności współpracy w grupie, wzbudzenie odwagi, wspomaganie ogólnego i emocjonalnego rozwoju uczniów, poprzez ukierunkowanie na odkrywanie nowych umiejętności w toku  działań plastycznych przy użyciu nowych technik plastycznych.

• Konkurs z j.niemieckiego "Landeskunde na widelcu"

• Uczennica  klasy VIIIB Anna Wilczek reprezentowała naszą szkołę w II etapie Powiatowego Konkursu z Języka Niemieckiego „Landeskunde na widelcu”, który odbył się 25 kwietnia w Zespole Szkół CKR w Starym Lubiejewie.

• Więcej znajdziemy również w galerii foto